Een goed bedrijfsresultaat begint met een goede strategie. Toch wordt er in de zorg vaak te weinig tijd gemaakt om een sterke strategie neer te zetten. Erger nog, vaak ontbreekt de basis al: Wie zijn we? Waar staan we voor? Waarom moet een patiënt voor ons kiezen? ZorgPromotor helpt zorgverleners om tijdens een inspirerende strategische sessie in korte tijd enorme stappen te maken. Afhankelijk van de fase waar een zorgorganisatie in zit, bieden wij verschillende sessies aan en geven wij strategisch communicatieadvies.
Strategisch communicatieadvies
Strategisch communicatie advies
Strategische marketingsessie bepalen fundament
Strategische marketing sessie bepalen fundament
Een strategische marketingsessie om het fundament te bepalen is een interactieve sessie waarbij middels kritische vragen met de zorgorganisatie aan de slag gaan om erachter te komen waar u met de praktijk staat en vooral waar u wilt staan. Hoe u bekend staat en bekend wilt staan. Met welk doel u bepaalde keuzes neemt. Op welke manier u marketing hebt ingezet en nog wilt inzetten. Wat uw onderlinge relaties zijn en hoe de samenwerkingen in de regio worden gevormd. De strategische marketingsessie heeft als doel om meer inzicht te krijgen in het DNA van de zorgorganisatie, wat het onderscheidend vermogen is en hoe marketing kan gaan bijdragen om de beoogde doelen te bewerkstelligen. Een strategische marketingsessie neemt 1 dagdeel in beslag en vindt in eerste instantie alleen met het management plaats.
Strategische teamsessie
Een goed vervolg op de strategische marketingsessie met het managementteam is om vervolgens nog een teamsessie te organiseren (ongeveer 2 weken later) waar het team dezelfde vraagstukken krijgt. Wilt u namelijk vooruit komen, dan is gedragenheid in het team heel belangrijk. U kunt als praktijkhouder(s) van alles willen en heel duidelijk voor ogen hebben wat de stip aan de horizon is. Echter, het wordt een lastig verhaal als het team daar heel anders over denkt! U bent zo sterk als de zwakste schakel! Een strategische teamsessie neemt minimaal 1 dagdeel in beslag, afhankelijk van de grootte van het team en de gewenste betrokkenheid vanuit het team.
Strategisch adviesplan
Aan de hand van de uitkomsten van de strategische sessie(s) en een externe analyse stellen wij een strategisch marketingplan op. Dit plan is de grondslag van de uitvoerende marketingactiviteiten. U ontvangt een uitgebreid rapport met marketingadvies, een concreet plan van aanpak. Wij adviseren om altijd eerst te starten met minimaal 1 strategische sessie en door ons een strategisch marketingplan op te laten stellen voordat u start met uitvoerende marketingcommunicatie activiteiten. Op deze manier wordt de marketing veel gerichter en doeltreffender ingezet.
Wilt u ook strategisch communicatieadvies?
Plan direct een kennismakingsgesprek in met Kirsten Elenbaas of neem contact op via onderstaande contactgegevens.