e-mail marketing, Google vindbaarheid, Huisstijlelementen, Logo's en huisstijlen, Praktijk websites, praktijkcommunicatie, Social Media

Ons werk voor Zorg1

Zorg1 is ervan overtuigd dat de fysiotherapie een duurzame toekomst tegemoet gaat met een passende beloning en ruimte voor innovatie, wanneer de toegevoegde waarde van fysiotherapie meer inzichtelijk wordt gemaakt. De initiatiefnemers achter Zorg1 (FysioHolland en Intramed) geloven dat dit bereikt kan worden door op een eenduidige wijze te registreren, te meten en daarnaast te werken en te belonen vanuit behandeltrajecten in plaats van per zitting. Uitgangspunt hierbij is dat de fysiotherapeut vrijheid heeft om het behandeltraject zelf in te vullen.

ZorgPromotor is benaderd om alle marketingcommunicatie activiteiten voor Zorg1 op te pakken.

Ons werk voor Zorg1: 

  • Vernieuwen van de website.
    De website was verouderd en de teksten die erop stonden waren niet meer actueel. Wij hebben een nieuw ontwerp voor de site gemaakt en de teksten herschreven, zodat het duidelijker wordt waar Zorg1 voor staat en wat dit kan betekenen voor fysiotherapie praktijken.
  • Online communicatie
    Zorg1 is nog volop in beweging. Het is belangrijk dat klanten op de hoogte gehouden worden van de laatste ontwikkelingen. Wij maken hiervoor gebruik van een nieuwsbrief. Daarnaast houden wij andere praktijken actief op de hoogte via social media, de website en mailings.
  • Promotiepakket samenstellen en ontwerpen.
    Als een fysiopraktijk besluit om te starten met één van de zorgprogramma’s van Zorg1 kunnen zij ter ondersteuning een promotiepakket bestellen. In het promotiepakket zitten folders, voorbeeldbrieven voor patiëntinformatie , voorbeeldbrieven voor verwijzers, informatie voor op de website, narrowcastingslide, presentatie over het zorgprogramma voor therapeuten en uitingen voor social media. Het promotiepakket kan zowel de Zorg1 huisstijl als in de huisstijl van de praktijk besteld worden. Wij hebben geholpen met het opstellen van de teksten en alle communicatie-uitingen ontworpen.

Zorg1 heeft aan ZorgPromotor gevraagd om de (online) praktijkcommunicatie op te pakken. Dit doen wij vanuit het maandelijkse ZorgPromotor abonnement.

Vanuit het maandelijkse ZorgPromotor abonnement bieden wij:

  1. Werken aan  de Google vindbaarheid van de website.
    Om hoger in Google te komen, is het belangrijk dat er altijd actuele content op de site geplaatst wordt.
  2. Content verzorgen voor social media.
    Vaak wordt social media adhoc ingezet of niet op de juiste manier. Dan hebben social media niet het gewenste effect. Wij houden de social media kanalen actief bij en zorgen dat er relevante content op komt te staan.
  3. Opmaken en actueel houden van de narrowcasting presentatie.
    Een narrowcasting scherm (digitale wachtkamerpresentatie) is het communicatiemiddel om mensen in de praktijk te informeren over alles wat er speelt in de praktijk. Wij houden de narrowcastingpresentatie actueel en presentabel.
  4. Opstellen en versturen van praktijknieuwsbrieven.
    Eenmaal per maand stellen wij een nieuwsbrief met de belangrijkste praktijkontwikkelingen. De praktijknieuwsbrief wordt in de huisstijl van de praktijk opgemaakt en verstuurd naar alle patiënten.

Bekijk het ZorgPromotor pakket