Kirsten Baane

"It is all about the right message at the right time!"

"Goede resultaten behalen voor onze klanten geeft mij de meeste voldoening."

Als oprichter van ZorgPromotor zie ik elke dag zoveel kansen die blijven liggen binnen de zorg. U kunt gigantisch veel bereiken als u weet aan welke knoppen u moet draaien. Marketing staat binnen de gehele zorgsector echt nog in de kinderschoenen en de toegevoegde waarde wordt totaal onderschat. De eerste vraag die mij altijd wordt gesteld vanuit een zorgverlener is: “Hoeveel gaat het kosten?” Dan ben ik in mijn element… De vraag dient namelijk te zijn: “Hoeveel gaat het mij opleveren?”

Dit is het stukje omdenken, dat ik ook in de communicatie van zorgorganisaties heel duidelijk terug wil laten komen. Het gaat er niet om dat u vertelt over de diensten die u biedt, maar dat je de zorgbehoefte van je potentiële klanten begrijpt en daarin kunt voorzien. Dit is iets waar ik mij vooral mee bezighoud binnen ZorgPromotor.

Strategie- en conceptvorming

Binnen ZorgPromotor ben ik verantwoordelijk voor strategie- en conceptvorming: samen met een zorgorganisatie aan de slag gaan om te bepalen wat het onderscheidend vermogen is. Waar de zorgorganisatie voor staat. Waarvoor zorgconsumenten bij de zorgorganisatie terecht kunnen en ook vooral waarvoor niet! Het doel is om samen met een zorgorganisatie dé unieke propositie weten te vinden en dit met mijn team doorvertalen naar alle offline en online communicatie-uitingen. Dat een zorgorganiatie bij elk ontwerp en elke uiting die wij maken denkt (of het nu gaat om een nieuwe website, raamsigning, brochures, social media uitingen of bijvoorbeeld een advertentie) dit zijn WIJ en een zorgconsument vervolgens denkt, zij begrijpen MIJ!

Levensmotto

Mijn levensmotto is ‘Blijf dicht bij jezelf’. Ik heb best veel meegemaakt, wat ik alleen maar zie als goede levenslessen. Het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. Ik weet nu heel goed waar ik voor sta en wat ik wel en niet wil in het leven. Voor mij is een dag niet gelachen, een dag niet geleefd!

Klantrelatie

Ik zie mijn klanten graag als vrienden. Niet om elke dag bij elkaar op de koffie te komen, maar vanuit de definitie vriendschap! Ik vind dat een relatie uit wederzijds respect en waardering hoort te bestaan. Vrienden behandel je goed en blijf je altijd je best voor doen, zo wil ik ook voor mijn klanten zijn.

Familie

Mijn grootste uitdaging is een goede balans vinden tussen privé en zakelijk. Een mening die bijna elke ‘working mom’ denk ik wel met mij deelt. Met vier kindjes en een eigen bedrijf is het soms best hectisch. Toch denk ik dat ik het ‘redelijk’ goed voor elkaar heb. Ons kantoor is gebouwd in de achtertuin, waardoor de scheidslijn tussen huis en kantoor er wel is, maar minimaal. Ik breng de oudste twee kindjes zelf naar school en dan komt de gastmoeder om de zorg van onze tweeling over te nemen. ‘ s Middags lunchen wij met zijn allen en dan eten de kindjes gezellig mee. Wie bij ons komt werken, weet dat ze in een familiaire en huiselijke omgeving komen werken. Ik zou het niet anders willen!